Vi hjälper våra kunder att öka sin verksamhet online.

Spritmuseum

BAKGRUND Spritmuseum är ett unikt museum som ligger på Djurgården i Stockholm. Det fokuserar på Svenskens bittersjuka förhållande till alkohol. De utforskar detta genom konst, landskap, dofter och till och med smak. Många av utställningarna har Absolut Vodkas annonser samt annan konst från Absolut Art Collection men det finns gott om fler saker att utforska.

 

UTMANING Med en ny spännande (och något nischad) utställning kallad ”Berusande Trädgård: Odla Drickbart”, behövde Spritmuseum ett sätt att nå ut till människor på ett kostnadseffektivt sätt. Huvudsakligen för att bli medveten om Spritmuseum och det är en ny utställning, men också att driva besökare till museet.
BESÖK HEMSIDAN

Varje månad lanseras nytt innehåll som vi sedan pushar ut i sociala medier genom noggranna riktningsstrategier. Det ger människor en smak av utställningen och relevant inspelning året runt.

Eftersom utställningen skulle vara igång året runt var det viktigt att hitta ett koncept som skulle stödja det. Vi tror att du måste vara generös och ge mer än du frågar efter på sociala medier för att bli framgångsrik. Det är därför vårt koncept handlar om att ge människor en smak av utställningen på webben, samt att ge dem hela året inspiration.

 

I linje med temat på utställningen (skapa egna andar med egen trädgård) skapade en säsongskalender som kan vara en inspirerande källa för alla som är intresserade av sprit och trädgård. Kalenderen uppdateras varje månad, där du kan utforska recept, DIY (Gör-det-själv)-projekt, museumshändelser och speciella dagar på året.

c’mon
Vill du veta mer om våra case eller höra vad det finns för möjligheter för ditt företag?
Se våra
Kontakta oss
Genom att surfa vidare på vår hemsida och använda våra tjänster så godkänner du att vi samlar in data om dina besök. I vår integritetspolicy förklarar vi vilken data vi samlar in, varför vi samlar in den och vad vi använder den till. LÄS MER.